Vroeger gingen we met zijn allen naar een winkel. Tegenwoordig bestellen we steeds meer producten online. Maar hoe zorg ik, als verkoop organisatie, dat ik mijn klant zo goed mogelijk van dienst ben? Jouw potentiële klant vraagt om omnichannel. Maar wat is dat eigenlijk?
De tijd van of we gaan naar de winkel, of we bestellen online is alweer verleden tijd. Je potentiële klant moet je helpen in zijn weg naar verkoop. Via diverse kanalen (channels) probeer je de klant te verleiden en in aanraking te laten komen met je merk of product.
Om jouw nieuwe klant te verleiden zul je aanwezig moeten zijn op de plaats waar de potentiële klant zich beweegt. Er zijn vele manieren om iemand te benaderen. Je kan kiezen voor en mailing of een webshop. Maar ook zie je dat tegenwoordig de webwinkels toch ook een fysieke winkel beginnen. Lees maar eens http://www.nu.nl/tech/3539466/webwinkel-coolblue-investeert-fors-in-fysieke-winkels.html. Overal waar je klant is, ben jij ook. Het verzamelen van dat waar je klant zich begeeft, geeft je inzichten die van grote waarde zijn.
Welk kanaal de klant ook in contact komt met jouw merk of product, het is belangrijk de informatie over deze klant te analyseren en op elkaar af te stemmen. De beleving van de klant moet via ieder kanaal gelijk zijn, zodat het beeld helder, consequent en niet verstorend is.
Dit vraagt nogal wat van een bedrijf. Afdelingen moeten informatie op elkaar afstemmen en hierbij komt IT natuurlijk om de hoek kijken. Het is dan ook verstandig om alle gegevens in één centraal systeem op te slaan. Alleen op deze manier is het mogelijk een goede afstemming te krijgen.
De vraag die wij geregeld krijgen is: Kan Odoo ons hierbij helpen? Het antwoord had je al verwacht, maar is natuurlijk volmondig, ja! Odoo heeft alle functionaliteiten standaard in huis om je verkoopkanalen optimaal te bedienen. En alles wordt in één systeem opgeslagen. Wat kan Odoo dan allemaal wat die andere pakketten niet kunnen, hoor ik je denken. Odoo combineer bijvoorbeeld deze functionaliteiten in één systeem:
- CRM
- Verkoop
- Website
- Webshop
- Logistiek
- Bulk mailingen
- Live Chat
- POS Kassasysteem
- E-mail Link trackers
Deze functionaliteit komt ‘out off the box’, zit in 1 pakket en kan direct door iedereen binnen je bedrijf gebruikt worden. Of je nu een verkoper, accountmanager, marketeer bent of fysiek in een winkel staat. Odoo levert je de software om je (potentiële) klant zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Happy Customers!, dat is waar het om draait in deze snelle wereld. Mis niet de boot en verken je markt en je klanten en zorg dat je ze kan bedienen op de manier die zij willen.
Wil je meer weten over Odoo Omnichannel, neem gerust eens contact met ons op.
Wat is omnichannel?